kolmapäev, 27. märts 2019

Peatükk 89: Minu puhkus Edela-Euroopas. Osa 1

Minu puhkus on praegu väga ilus ja meelelahutav. Kui sa ei tea, kus ma olen, ma olen jälle enda sõbra juures, Dénias, Hispaanias viis päeva. Ma sain lennupileti enda ema ja isaga juba jõuludel.

Ma kõigepealt räägin lennust ja siis Hispaaniast. Ma pidin ärkama kell neli hommikul ja ma jõudsin lennujaama, taksoga kella kolmveerand viie paiku. Ma lendasin seekord kell 6:40 Tallinnast Frankfurti ja jõudsin kohale kell 8:15. Frankfurdi lennujaam on üks ülihiiglaslik lennujaam, ikkagi reisijate hulga poolest 13. suurim. Siis lendasin kell 9:35 Frankfurdist Valenciasse kell 11:50. Frankfurdi lennu peal ma sain endale lennukis ühe rosinarulli, õunamahla, väikese paki kummilennukeid ja ühe kaardimängu ''Cheerful Cheating''. Valencia lennu peal ma sain ühe juustu, muna ja hapukurgi võileiva, apelsinimahla, aga ka ühe marjamahlapudeli Frankfurdi lennujaamas joogiautomaadimasinas enne lendu ja teise kaardimängu ''What fits?''.
Ürginimese koobas

Pärast maandumist ma läksin oma vanematega autorendipoodi Valencia lennujaamas ja natuke hiljem sõitsin Valenciast umbes 110 kilomeetrit. Ma käisin Wok aasia restoranis, ürginimese koopas ja meridiaani tähisel esimesel päeval. 

Ürginimese koopas oli päris huvitav. See näitas ürginimese ajalugu 130000 aastast 15000 aastani, koobas oli 400 meetrit pikk, laes olid stalagtiidid ja põrandal olid stalagmiidid. Stalagtiidid kasvavad ühe meetri umbes 1600 aastaga või 50457600000 sekundiga ja kui üks stalagtiit oleks juba tekkinud universumi suure paugu ajal ja kasvanud ikkagi sama kiirusega 1600 aastaga 1 meeter siis täna oleks see stalagtiit umbes 8625000 meetri pikkune või 1.4789 korda väiksem, kui Maa läbimõõt, aga 2.4827 korda suurem, kui meie Kuu läbimõõt või on 44.568 korda väiksem, kui meie kaugus Kuust või on 10194153000000000000 korda väiksem, kui nähtav universum. See on piisavalt palju faktidest.
Wok restoran on söö palju jaksad buffee umbes 300 meetrit meridiaani juurest ja on täis väga palju valikuid nagu lihasnäkid, köögiviljad, magustoidud nagu puuviljad, marjad, koogid ja jäätised.
Restorani toit on väga maitsev ja isuäratav, aga ma loodan, et sellised teised on lähemal, aga meridiaanile alla poole kilomeetri pole midagi sellist.






Täna ma käisin Torre del Gerro matkarajal, mis on
San Antonio neemel ja jõudsin Cova Talladasse ja see oli väga meelelahutav. See paik oli kõigepealt natuke sile ja oli üks 16. sajandi torniga, aga pärast seda asjad läksid seiklevamaks. Kui ma läksin mäest alla seal olid ketid kalju küljes, rajad olid veidi järsud ja kitsad. Ketid olid kalju küljes, sest kivid olid päris libedad ja ohtlikud ja imikud ei saa seda kasutada. 






Tapased
Pärast poole ma käisin restoranis nimega Helios nagu kosmoseaparaat Helios A ja B ja ma sõin erinevaid tapaseid, mis on kõik Hispaania vahepalad. Mina valisin endale Brüsseli kapsa ja singikuubiku segu, tomativiilud ja lehtsalati tükid fetajuustukuubikutega ja lihapallid. Teised valisid kartuliomletti, sardiine, kaheksajalasalatit rannakarpidega. munasalatit oliividega. Kõige rohkem maitses Brüsseli kapsas singikuubikutega, aga kõige imelikumalt ja vähem sardiinid. Sardiinid mulle maitsesid kohe natuke mulliveemaitseliseks ja siis tavaliseks kalamaitseks. Restoran oli ikkagi päris maitsva toiduga ja mulle on Hispaania väga hea paik, et olla ja kui teie tahate minna kuhugi järgmisel aastal, lihtsalt unista jõuluvanalt kuhu ja millal sa tahad minna või saada kaardi jõuluvanale ja see võib tõeks saada.

Teine osa tuleb veidi hiljem
Nägemineni Hispaaniast ;)!

3 kommentaari:

  1. Armas Artur! Soovin Sulle väga toredat reisi jätku, oli väga huvitav lugeda Sinu muljeid, jään järge ootama!
    Aet

    VastaKustuta
  2. Hea Artur, mulle väga meeldis sinu Hispaania jutuke, ootan järge. Toredaid elamisi!

    VastaKustuta
  3. Kallis sõbrake!
    Mul on nii hea meel, et su unistus täitus ja saad taas viibida Hispaania päikese all, nautida huvitavaid toite, näha ägedaid kohti ja saada uusi teadmisi. Ma soovin, et su puhkus kestaks 5 korda 5 päeva, aga see pole kahjuks võimalik.

    Aitäh soovituse eest. Ma soovin siis järgmisel aastal jõuluvanalt, et saaksin minna Portugali. Äkki ta saab teha nii, et sa saad ka kaasa tulla!

    VastaKustuta