esmaspäev, 2. jaanuar 2017

Peatükk 34: Hakklihakaste kartuli ja salatiga

See on mu kõige esimene peatükk blogis aastal 2017 ja head uut aastat kõigile ;)

Aga uus aasta tuli üleeile.
Jõuluajal sõin jõuluõhtusööki koos oma perega ja mu õe printsiga ja ma sõin veel jõulutorti. Jõuluõhtusöögiks oli verivorst, hapukapsas ja ahjukartul. Jõulutort oli väga valge, kaunis ja ilus. Ma ei kirjutanud jõuluõhtusöögist ja jõulutordist, sest ma tahtsin jõulupeo teha oma perega ja puhata.

Aga täna ma sõin hakklihakastet. Hakklihakaste kartuli ja salatiga oli nii maitsev. Ma sõin seda asja oma kodus ja selle tegi minu ema ja isa riivis porgandeid.
Hakklihakastme sees oli hapukoor ja hakkliha.
Hakkliha oli kodune ja rasvasisaldus on alla 1/4 kogu hulgast või 25%. Kodune tähendab, et hakkliha on 1/2 on lehmalihast ja 1/2 on sealihast või isegi 50% lehmaliha ja 50% sealiha.
Koduse hakkliha netokaal oli 1/2 kilogrammi või 5000 milligrammi või isegi 10 astmes 27 korrutatud 5ga joktogrammi. Sõna nimega Jokto tähendab väga väga väikest ühikut.
Joktomeeter on suurem kui planki osake mille suurus on 10 astmes -35 meetrit ja see ühik on üpris pisike.

Minu lemmiktoit on tort, piimatooted ja jäätis aga mis sinu lemmiktoit on?

11 kommentaari:

  1. Minu lemmiktoit on kartulipuder hakklihakastmega. Samuti meeldivad mulle igasugused kalatoidud. :)
    Head uut aastat!

    VastaKustuta
  2. Tänan Helin Puksand ;D
    Mulle natukene ei maitse kala, sest mõne kala sees võib olla kalaluu sees. Ja ma pakun sulle väga armsaid ja ilusaid uue aasta päevi :D

    VastaKustuta
  3. Kallis spetsialist! Head uut aastat sullegi! Minule maitseb maksakaste, kartulipuder ja peedisalat��

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulle maitseb liha ja juurviljad ja puuviljad ja mulle maitseb 50% maksakaste, 50% ei maitse, sest see on vist natuke piprane või vürtsikas.

      Kustuta
  4. Armas maailma paremuselt 28. toidublogija (29.12.2016 seisuga)!
    Minu lemmiktoit on minu ema tehtud rulaad. See on sellin asi, et sea magu on ära puhastatud ja sinna sisse on pandud porgand, keedumuna ja lihatäidis. Ma saan seda lemmiktoitu väga harva, sest sea magu ei ole eriti saada. Poes seda ei müüda, seda saab ainult mõne seakasvataja käest.
    Tortidest meeldib mulle mu enda tehtud maasikatort vahukoorega ja poetortidest on lemmik Pihlaka pagari Lepatriinutort.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma ei tea kas ma olen seamagu söönud või mitte? Aga ma olen söönud 24 detsembril maasikatega torti koos vahukoorega.

      Kustuta
  5. Kulla Spetsialist! Head uut aastat ja palju uusi maitseid ja palju uusi teadmisi (eriti numbrilisi või kosmilisi)!
    Minu kõige armsam soolane toit on pannkoogid hapukoore ja kalamarjaga, aga seda ma söön harva. Hakklihakaste on ka suurepärane, eriti kui see on kodusest hakklihast, sest siis see ei ole liiga kuiv ja pole ka liiga rasvane. Aga jäätis mulle ei maitse, sest see on 100% liiga külm. Võibolla natuke maitseb, kui on 50% külm, näiteks jäätisekokteil.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma vist söön igas nädalas 0 kuni 2 jäätist. Mulle maitseb vaniljejäätis, šokolaadijäätis, vaarikajäätis, maasikajäätis, riisijäätis ilma piimata ja veel jäätiseid. Aga ma ei söö jäätiseid kogu aeg, sest mul võib olla kõht täis või mul on kõhuvalu või mingi muu haigus ja kui mul on haigus siis ma ei söö jäätiseid.

      Kustuta
  6. Austatud Spetsialist! Suur aitäh, Sinu toidublogi lugemine on puhas rõõm! Head uute heade maitsete aastat! Mina armastan igasuguseid juurvilja toite kus sees või peal on natukene hakkliha. Ainult, et see peab olema kas kana või loom või lammas või põder või kalkun või ükskõik kes, aga mitte siga. Tervitades, Reet

    VastaKustuta
  7. Aitäh küsimast ja head uut aastat! Minu lemmiktoit on kartuli-porgandi puder, väikesed veiseliha kotletid ja lehtpeedi salat. Hapukoort armastan ma ka, see sobib nii soolaseks, kui magustoiduks. Vahest me teeme sellist torti, et külla minnes võtame kaasa küpsised, hapukoore ja vaarikad ning paneme külas olles neist asjadest tordi kokku. Ise nimetame seda Legotordiks, see on 100% maitsev.

    VastaKustuta
  8. Head uut aastat! Minu lemmiktoit on - naljakas küll - hakklihakaste kartulitega ja minule meeldib sinna juurde kõige rohkem peedisalat. Ja hakklihakaste tuleb kindlasti teha hapukoorega :)

    VastaKustuta