reede, 2. märts 2018

Peatükk 77: Eesti Vabariigi 100 sünnipäeva söögid



Eesti Vabariigi 100 sünnipäevasöögid olid päris maitsvad. Ma sõin neid sööke kodus.
Söögiks oli salatikorvikesed, kilu võileib vutimunaga, võileivatort, mahl, tee, kohvi ja Eesti 100 sünnipäeva tort. Ma tegin ise menüü maitsvatest asjadest. Meile tuli ainult 2 külalist koju.

Kõigepealt ma räägin salatikorvikestest.
Me tegime salatikorvikesi liivataignast ja liivataignas ei ole liiva, sest see on tehtud jahust, võist ja munast, siis me küpsetasime salatikorvikesi metallkorvikeste sees 200 kraadi juures kuni nad olid ilusad kollased. Ja kui need salatikorvikesed olid ära jahtunud, siis me panime nende sisse kartulisalatit. Need maitsesid väga jumalikult, mis tähendab väga maitsvalt. Me tegime kartulisalatit hernestest, singist, hapukurgist, kartulitest, sibulatest ja mina tegin selle salatikastme.

Järgmiseks ma räägin kilu võileivast vutimunaga.
Mina tegin neid võileibu ise. Kõigepealt ma määrisin leiva peale võid ja siis panin vutimuna, kilu ja Eesti 100 sünnipäeva käsitöö lippe ka. Ma tegin neid lippe ja kinkisin teistele enne Eesti sünnipäeva, et nad saaksid panna Eesti käsitöö lippe toitude peale ja kaunistada. Ma ei maitsnud neid võileibu, sest mulle natukene ei meeldinud kilu, aga mulle meeldisid väga need vutimunad. Vutimune keedetakse ainult 1,5 minutit või 90 sekundit või 1/40 ühest tunnist, sest nad on nii pisikesed ja kollane läheb siniseks kui keeta liiga palju, sest munavalges on väävel ja munakollases on rauda, mis tekitavad keemilist reaktsooni kui keeta liiga palju. Väävli tähis on (S), aatommass on 32.065, aatomnumber 16, elektronstruktuur on (Ne) 3s23p4, elektronide arv kihis 2, 8, 6 ja sulamispunkt 115,2 C. Raua tähis on (Fe), aatommass on 55.847, sulamispunkt on 1538 C, aatomnumber on 26, elektronstruktuur on (Ar) 3d64s2 ja keemispunkt on 2862 C.

Järgmiseks ma räägin võileivatordist.
Võileivatort oli tehtud krevettidest, suitsukalast, toorjuustust, salatilehtedest, vutimunast ja lõhekalast või forellist ja ma sõin selle tüki kus ei olnud kalad, sest mulle natukene ei meeldi kala, aga krevetid meeldivad. Ma söön kala päris harva ja tean, et need on tervislikud. Mulle mõnikord ei meeldi nende juures see, kui ma mõtlen kärbestest, mis hävitavad mu isu. Kärbseid ei ole talvel, aga mulle ei meeldi nende koledad silmad, londid, tiivad, karvad ja DNA. Mulle ainult meeldivad kärbsed 0.000004% kui ma parasjagu ei söö midagi.
Mu ema lõikas saiaääred ära ja tegi nendest ahjus krõbinateks koos oliivoõli ja tüümianiga. Ma sõin neid väga ruttu ära.

Nüüd räägin Eesti tordist.
Kõigepealt mu ema tegi šokolaadiga lõdi ja lõdiga tehti kaunistusi. Tort oli tehtud vahukoorest, digestive küpsistest ja muudest asjadest. Tort meenutas Eesti lippu, sest see oli sinimustvalget värvi. Tort maitses väga väga hästi.

Nüüd räägin ühest faktist. Kui kõik meie 7.6 miljard inimest hüppaksid 30 sentimeetrit kõrgele, siis maa liiguks 1/100 vesiniku aatomi võrra. Vesiniku aatomi raadius on 53 pikomeetrit.



3 kommentaari:

  1. Hea spetsialist! Jälle väga huvitav lugemine :) Aga tegelikult ma tahtsin öelda, et multifilmis "Minuscule" (pr k tibatilluke; väiketäht ehk minuskel) on üks väga lahe kärbes. Ta on pealtnäha küll kole (eriti silmad, prr), aga tark! Ja see loeb! Küllap sa oled neid multikaid näinud. Siin pildi peal teiste mutukate seas ka https://www.google.ee/search?rlz=1C1GGRV_enEE751EE751&biw=1079&bih=449&tbm=isch&sa=1&ei=iCeZWrfhO8muswHxooHQBw&q=minuscules+fly&oq=minuscules+fly&gs_l=psy-ab.3...12909.14338.0.14786.4.4.0.0.0.0.378.453.1j3-1.2.0....0...1c.1.64.psy-ab..2.1.75...0i19k1j0i5i30i19k1j0i30i19k1.0.HeKYLk7gTkI#imgdii=3v5Nbbdx_WfYhM:&imgrc=RxRpfOO-h3pLrM:

    Näeme jälle!

    VastaKustuta
  2. Väga ilusad pildid! Kindlasti olid ka toidud maitsvad.
    Käsitöölipud olid väga kaunid, kaustasin neid nii kodus kui ka külas käies. Aitäh!

    VastaKustuta
  3. Väga tore blogi! Sattusin seda juhuslikult lugema - sain väga palju kasulikku infot ja veidi nalja ka. Edu blogi pidamisel, jätka samas vaimus!

    VastaKustuta