reede, 17. august 2018

Peatükk 81: Armeenia söögid

Armeenia sööögid olid päris maitsvad.


Ma sõin Armeenia toitu ühes kohvikus nimega Soso Juures, mis asub Viljandis, 71004 Viljandi maakonnas. Aga kõigepealt ma räägin natuke Armeeniast.

Armeenia on üks riik, mis asub Gruusia, Aserbaidžaani, Türgi ja Iraani vahel.
Armeenia pealinn on Jerevan ja Armeenial on punane, sinine ja oranž lipp. Armeenia pindala on 29743km2 või 1.52059308072 korda väiksem, kui Eesti pindala, aga pealinn Jerevan on 223km2 ja Tallinn on 159km2 ja Riia on 307km2, Riia on kõige suurem.
Rahvaarv Armeenias oli 3026900 
1. jaanuaril 2013, rahaühik on dramm (AMD), iseseisvus 23. september 1991 või kuu pärast Eesti taasiseseisvust, president on Armen Sargsjan.

Nüüd ma räägin toitudest. Ma sõin koos oma ema ja isaga kõigepealt eelrooga mille nimi oli õlletrikk, natuke imelik nimi, aga maitsev eelroog. Õlletrikk oli koos sibularõngatega, Armeenia juustusaiadega, kunstkrevettide ja pelmeenidega. Ma sain pearoaks Ljula-kebabi, mis on üks lambahakkliha kebab ja selle kõrval oli tomatid, kurgid ja sibulad ja üks kaste. Maitse oli päris maitsev, soe ja pehme.
Ma jõin veel rohelist limonaadi nimega Tarhun, mis oli väga tugev limonaad. Mulle väga ei maitsenud limonaad, sest ma tundsin sellist imelist maitset. Pärast söömist ma kuulsin ühte muusikat, mis mängib mu südames ja ma tahtsin teada mis muusika see on, et ma läksin kassa juurde ja ütlesin ettekandjale, mis oli see muusika ja ta kirjutas selle paberi peale ja selle nimi oli 
Dynoro & Gigi D'Agostino - In My Mind. Mulle meeldis see muusika väga, sest see oli elektrooniline muusika, mis on mu lemmik muusikatüüp.


Ma sooviks nüüd rääkida natuke oma teemat.

Ma tean ühte kohta, mis saab varsti valmis sel sügisel ja asub Ülemiste Keskuse kõrval ja selle nimi on T1 Mall Of Tallinn.
T1 Mall Of Tallinn on üks hiiglaslik keskus 4. korrusega, 55000m2 suur, kus on 200 poodi või rohkem, umbes 1500 parkimiskohta, vaateratas katuse peal 120 meetrit merepinnast, 45 meetrit läbimõõduga, 
üks uhiuus Euroopa transpordikeskus ja mu lemmik batuudikeskus nimega Skypark T1.

Skypark T1 on mitme attraktiivsusega täis. 
Kaks batuudiareeni, üks on koos pehme kuubikumaandumisega ja 800m2 suur. Teine batuudiareen on koos pallimängudega, on olemas võrkpallivõrk ja korvpallivõrgud, aga pallimängudega batuudiareen 700m2 suur.
On olemas veel liutorudega turismilinnak 10 meetrit kõrge, aga 400m2 suur.
Aga see ei ole veel kõik, on olemas BumperCar areen koos 14 autoga, teaduskeskus 690m2 suur, 360 4D kino 25 kohaline, paar-mitu sünnipäevatuba, ja mõned veel lõbusad asjad. See võib olla mulle hea koht, see saab valmis siis, kui ma olen juba umbes kuu aega olnud viiendas klassis.

Nüüd kuuvarjutusest.
27. juulil juhtus öösel kell 11 täielik kuuvarjutus näha Eestis. See oli kõige pikem kuuvarjutus sel sajandil. Samal päeval oli mu suvekodu sünnipäev. Maja ise on 140 aastat vana, aga see on olnud meie oma juba 1 aasta. Kui me juba jõudsime oma suvekoju, siis ma väga ei näinud kuud. Pärast poole ma nägin kuud natuke ja siis ma nägin kogu kuud. See nägi punane nagu verikuu. Verikuu juhtub Maa atmosfääri pärast, valguskiirgused põrkavad päikesevalgusest Maa atmosfäärile ja siis läheb nähtav valgus igale poole ümber ja tekitab punast valgust Kuule. Violett valguskiirgus on 380-450 nanomeetrit suur ja punane valguskiirgus on 620-750 nanomeetrit suur.
Me isegi nägime kuidas Kuu tuli Maa varjust välja, aga me läksime magama, kui Kuu tuli juba umbes 60% Maa varjust välja.

Aga see oli üks väga hea kuuvarjutus ja ma olen veel huvitatud, kui oktoobril tuleb T1 Mall Of Tallinna avamine. Mulle meeldib 2018 aasta väga, sest see on mu õnneaasta.

Aga kohtumiseni! Järgmine peatükk tuleb varsti! ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar