neljapäev, 27. september 2018

Peatükk 82: Google sünnipäevakook

Google sünnipäevakook oli päris maitsev

Kõigepealt ma räägin Googlest ja siis räägin toidust.
T'äna on Google 20. sünnipäev ja ma kuulsin seda asja ühes videos nimega Google's 20th Birthday. See video koosnes ajaloost 1998 kuni 2018 aastani ja kestis 1 minut ja 37 sekundit või 97 sekundit või 97000 millisekundit. Selles videos oli iga aasta kohta üks sündmus.

Sünnipäevakook oli õunakook. Mu ema tegi selle koogi. Õunakook koosnes õuntest, võist, munadest, jahust, suhkrust. Siis küpsetati kooki ahjus 180 kuni 200 kraadi peal pool tundi või 30 minutit või 1800 sekundit või 1800000 millisekundit ja siis pandi koogi peale tuhksuhkrut ja vanilje-karamelli jäätist koos jõhvikamoosiga, mida saab osta poest. Kook oli kõige pehmem pealt ja kõige krõbedam alt ja maitse läks magusamaks koos jäätisega. Ühele nendest koogitükkidest oli küünal pandud ja mina puhusin selle ära. See oli päris maitsev õunakook koos magusa jäätise ja küünlaga.

Õunakoogid ja õunapirukad on päris populaarsed magustoidud.
Mulle meeldib mõnikord kohupiima, küpsiste, vahukoore ja kirssidega kook, aga ikkagi mulle meeldivad oma ema koogid, mu ema on päris hea koogitegija.

Nüüd ma räägin veel Googlest ja mõnedest asjadest, mis mulle meeldivad.

Google loodi 4. septembril 1998 Menlo pargis, Californias, Ameerika ühendriikides
Google peakontori nimi on Googleplex ja see asub linnas nimega Mountain View, Californias.

Meie teame sellist numbrit nagu Googolplex, mis on suur number koos Googol nulliga.
Googol on ka suur number saja nulliga ja Googolplex on väga väga väga hiiglaslik number, aga on olemas veel Googolplexianth, mis koosneb Googolplex nullist, mis veel on väga väga väga väga väga hiiglaslik number, aga peale seda võib tulla midagi muud võib olla Googolplexianth nulli ja nii edasi ja nii edasi. Me ei saa kunagi teada maailma suurimat arvu, aga kui me saaksime lõpmatust ületada, siis võib olla on olemas lõpmatust suurem arv. Ja lõpmatu on nagu pööratud 8 midagi nagu sellist ∞.

Ma arvan, et see on liiga hiiglaslik teile. Ma räägin millestki mitte liiga raskest
Võib olla ma räägin, millestki, mis mulle meeldib, nagu astronoomia.

Ma räägin teile natuke Voyager 1st. Voyager 1 on kõige kaugem kosmosesond praegu Maast. Kui ma mõõtsin Voyageri 1 kaugust kell 20.34 27. septembril 2018, oli  Voyager 1 sellel kellaajal 143.67254340 AUd kaugel. AU tähendab astronoomiline ühik, mis on kaugus Maast, Päikeseni, mis on 149.592 miljonit kilomeetrit. Sa saad vaadata sellist veebi nagu Voyager-Mission Status, mis näitab mõlemad Voyager 1 ja 2 Maast ja Päikesest kaugel reaalajas.

Voyager 1 startis Maalt 5. septembril 1977, aga Voyager 2 startis 20. augustil 1977 ja täpselt samal päeval, aga 14 aastat hiljem oli Eesti taasiseseisvuspäev. Voyager 1 on praegu tähtedevahelises ruumis, umbes 21 miljardi kilomeetri kaugusel, aga iga sekundiga liigub see 17 kilomeetrit kaugemale. Voyager 1 kosmosesond ise on umbes 4 meetrit suur. Voyager 1 peal on veel kuldne plaat koos plaadiga, mis mängib teistele tsivilisatsoonidile infot meie tsivilisatsioonist. Kõige lähim täht meile on Proxima Centauri üks kolmiktähe süsteemist koos Alpha Centauri A ja Bga. Proxima Centauri on 4.22 valgusaastat kaugel päikesest või 39.8 triljonit kilomeetrit.

Proxima Centauri läbimõõt on umbes 200000 kilomeetrit ja Päikese läbimõõt on 1392684 kilomeetrit
Alpha Centauri A läbimõõt on 1.7 miljonit kilomeetrit ja B läbimõõt on 1.3 miljonit kilomeetrit, Aga Voyager 1 ei lähe nende poole. Voyager 1 liigub veel igavesti või läheb katki vist kauges tulevikus ja võib olla me kunagi ei avasta tulnuka elu, aga me võime koos teiste asjadega või kosmosesondidega seda avastada.

Ma vist rääkisin piisavalt palju, et sinu aju teha targaks
Ma kohtun teiega jälle.
Nägemiseni! ;)

1 kommentaar:

  1. Tere. Mul on üks küsimus. Kuidas Voyager 2 enne orbiidile saadeti kui Voyager 1?

    VastaKustuta