laupäev, 10. veebruar 2018

Peatükk 76: India võikana

India võikana oli nii maitsev.
Ma sõin vürtsikat India võikana, enne ma ei söönud vürtsikat, aga nüüd söön. Selle söögi sees olid cayenne pipar ja tšillipipar. Maailma kõige vürtsikam pipar on pipar X või inglise keeles Pepper X.
Selle pipra vürtsikus on 3,180,000 SHU-d (Scoville heat unit). Cayenni pipral on 30,000 kuni 50,000 SHU-d ja tšillipipral umbes 10,000 SHU-d.
Pipar X on väga ohtlik süüa, sest see on ekstreemselt vürtsikas ja võib tunda, et su suu on laavat või magmat täis.

Ma sõin ja tegin seda sööki kodus koos oma emaga.
Mu ema lõikas toorest kana tükkideks, siis lisas maitseaineid, siis praadis kana. Siis ta veel lõikas sibulat ja küüslauku, riivis ingverit ja pani India pähklid läbipaistvasse purki, pani vett purki ja kasutas saumikserit, et teha pähkli ja veega segu ja pähklid muutusid tahkest vedelaks ja lisas tomatilõdi, vahukoort, cayenne pipart, tšillipipart ja suhkurt, et sellest teha kastet. Mina mõõtsin, kui palju vett peab panema poti sisse, kus oli riisi ja ma kasutasin 10 dl või 1 l vett. Toidu tekstuur oli pehme, maitse oli piisavalt vürtsikas ja mulle meeldib vähe vürtsikat süüa ja temperatuur oli soe.

India on üks riik maailmas, mis asub Aasias või India ookeani kõrval, aga Aasia sees.
India pindala on 3,287,000 km2 ja ta on 7 suurim riik maailmas.
Rahvaarv Indias oli 1,324 miljardit inimest aastal 2016 ja varsti saab India maailma kõige rahvastikulisem koht. Praegu on India 2 suurim rahvastikuga riik maailmas ja praegu on maailma kõige rahvastikusem koht Hiina kus oli 1,379 miljardit inimest aastal 2016.
Sa võid vaatada sellist veebi nagu Worldometers, mis näitab maailma rahvastiku reaalajas ja muid asju näiteks sünnid päevas või surmad päevas.
India rahvastikutihedus aastal 2016 oli 445 inimest ruutkilomeetris.
Indias juhtus veel üks katastroof, et aastal 2004 26. detsembril kell 00.58.53 olid üks suur tsunami ja maavärin samal ajal.

Eestis on olnud üks väike maavärin Osmussaarel, mis juhtus 26. oktoorbril 1976.
Eesti maavärina magnituudi võimsus oli 4.75 Richteri skaala järgi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar