teisipäev, 25. mai 2021

Peatükk 114: Sünnipäev Fotografiskas

Tervitused jälle! 

Täna on minu sünnipäev ja ma käisin täna söömas oma perega, selle pärast oleks kena kirjutada minu 13. sünnipäevast. Restoran kus ma käisin on nimega Fotografiska, mis asub 6. korrusel ühes telliskivi ehitises, Balti jaama kõrval, Telliskivis, Tallinnas.

Tegelikult on restoranil üks idee. Kui üks suvaline restoran tavaliselt viskab järele jäänud toitu tavalisse prükki, siis Fotografiska kasutab komposti. Komposti viiakse põldudele, kasvatatakse toitu ja tsükkel peaaegu algab uuesti. Nad kasutavad kõik toiduained otsast ära ja kasvatavad ka oma taimed väikses kasvuaias maja katusel. Mulle tundub see idee suurepärane ja ma soovin, et kõik restoranid kasutaksid seda meetodit. Ettekandjad olid seal väga kenad ja austavad.

Me valisime 4-käigulise menüü. Kõige esimene asi (mitte osa 4-käigulisest menüüst) mida serveeriti tervituseks, oli mõni lonks seenesuppi. See tundus üpris normaalne, aga pisut hapuka ja veidra seenemaitsega.


Esimeseks käiguks oli Austerservik (seeneliik), mis koosnes paneeritud austerservikust, baklažaani-miso kastmest, fermenteeritud tomatiest ja kevadkapsast. Selle kõrvale serveeriti ka ühte saialõiku koos võiga. Mulle väga maitses paneeritud austerservik, sest selle ümbris oli krõbeda saiapuruga. Kõik teised olid ka üpris hea maitsega ja tekstuuriga. Ma hindaks seda sööki umbes 85% kuni 100%.

Ma sain ka endale värskelt pressitud Fake-Fanta apelsinimahla.

Teine käik oli valge spargel, materjalid selle ehitamises olid: paar sparglit, sinimerekarbid, safranikaste, soolamaasikad, leedrisiirup ja mandlid. Mulle väga ei maitsenud sparglid, sest nendel oli paar tolmukübekogust kibedust, kuigi mulle meeldis sinimerekarbid, tekstuur oli mahlane ja pehme ja maitses mõnusalt soolaselt. Hinne on 70% sparglile, aga 92,5% kuni 100% merekarbile.


Kolmandaks käiguks serveeriti Järveotsa vutti koos peedikreemiga, suitsukirssidega, mõnede murelite, spinati ja jänesekapsaga. Vutt oli praktiliselt nagu väiksem versioon kanast, aga pehmema tekstuuriga ja mõnusa soojusega. Peedikreem oli huvitavalt magus, aga poolikud murelid tundusid üpris kuumad, pisut nagu oleks võetud ahjust välja, aga mitte valusalt kuum. Ma hindaks rooga umbes 95% kuni 100%.


Magustoiduks oli Must küüslauk, mis tundub nagu soolane roog, aga on peamiselt magus. Aineteks on vaja: vaniljejäätist, musta küüslaugu keedukreemi (crème pâtissière), ternespiimajäätist, meekärge, rabarberitükke ja roosisiirupit. Puru magustoidu peal oli pisut karamellise maitsega ja jäätises võib pisut maitsta küüslauku, aga õnneks vanilje ja küüslauk kokku ei põhjusta haigusi ja on pisut maitsvad (ehk ei ole midagi rõvedat/vastikut). Ma pakuks, et oleks kuskil 87,5% kuni 100% vahel.

Ma sain endale ka alkoholivaba peedi šokolaadisiirupi kokteili. Esimesed lonksud oli väga hapuka maitsega, aga paar viimast lonksu oli pisut magusamad.

Lõpuks ma ütlesin ühele kenale ettekandjale, et on minu sünnipäev, nii et ta oli üllatunud ja serveeris paar minutit hiljem ühe karamellpalli popkorniga ja küünlaga selle peal. Nad laulsid ka mulle ja ma tundsin end väga hästi.

Restorani külaskäik oli armas minu sünnipäeva jaoks ja olen olnud õnnelik enda eluaastate üle. Aga ma tahan soovida teile parimat koolivaheaega varsti ja vaktsineerimist.

Ellab!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar