esmaspäev, 24. mai 2021

Peatükk 113: Pegasuse kana

Tervitused jälle! 

Vabandust, et ma ei ole postitanud hiljuti, sest peaaegu kõik restoranid olid suletud, aga ma lõpuks käisin restoranis. Restoran kus ma käisin täna oli Restoran Pegasus (selle nimi on Pegasus, sest seal majas varem elasid ainult kirjanikud), mis asub Harju tänava keskel, ehk Vabaduse väljaku ja Raekoja platsi vahel.

Teenindaja oli väga lahke ja isegi tuulisel ilmal, me kandsime restorani-antud tekke.

Me valisime eelroaks suupistevaagna. Vaagnal oli paar näkileiba, kanamaksapasteeti, marineeritud seened salatiga, mustsõstramoos, suitsukalakreem, pisut võid ja lambapiimajuustu. Kui paned mõned koostisosad kokku, näiteks näkileib suitsukalakreemiga ja juustuga, siis minu jaoks on see väga mõnusa soolamaitsega ja pehmeka, libiseva tekstuuriga.

Pearoaks ma valisin kanarinna kondiga. 

Pearoal oli kanarind, mango-lillkapsakreem, rooskapsas, lehtkapsas, sidruniheinakaste, koriandriõli ja enoki seened. Mangokreem tundub imelik, aga see ei olnud nagu mangosorbett ja oli pisut soolane. Kana oli pehme ja lihtsasti näritav, mulle meeldisid peaaegu kõik juurviljad (kes ei tea, rooskapsas on Brüsseli kapsas). Ma hindan pearooga umbes 90% kuni 100%.

Tegelikult mul on veel üks asi teatada. 10. juunil (neljapäeval) sel aastal on üks osaline päiksevarjutus toimumas Eestis. See on üks rõngakujuline päiksevarjutus (Kuu on liiga väike, et katta tervet Päikest, nii et täielikus tsoonis näeb Päike väja nagu rõngas), aga täielik varjutus on nähtav Ontariost, Kanadas, siis murdosas Quebecist ja Nuvanuti saartel ja tegelikult ka põhjapoolusel, siis peaaegu päikseloojangu ajal veel Tšukotkas, Venemaal, nii et Eestis ei ole võimalik näha tervet asja, aga see toimub päeva keskel.

Kui sa soovid näha täielikku rõngakujulist päikesevarjutust Eestis, siis üks toimub 21. juunil 2039. aastal. Päiksevarjutus algab kell 12:53 ja Kuu katab kõige rohkem kell 14:04 (katab 25.07% Päiksest Tallinnas) ja lõppeb kell 15:14. Kui sul on väga head päikseprillid ja taevas on selge, siis sa näed, et päiksest oleks võetud mingisugune amps, aga tegelt on meie Kuu ees. 

HOIATUS! Ära vaata otse Päikset palja silmaga.  Aga nüüd sa tead mida teha, kui sa näed kell 14 midagi imelikku Päiksega.

Minu sünnipäev on 25. mail ja ma soovin sulle kõike head koolivaheaega varsti ja head elu!




1 kommentaar:

  1. Soovin Sinule juba ette homseks toredat päeva ning palju õnne!

    VastaKustuta